wist je trouwens dat Mark kind ambassadeur is van Spieren voor Spieren?

soep en masseren (woe 18 -09-2013)

Zojuist Mark weer van school gehaald. Afgelopen maandag heb ik hem ook ziek van school gehaald (buikpijn en misselijk). Vandaag toch maar weer proberen, maar het mocht helaas niet lukken. 'Het gaat rond!', hoor ik mensen om mij heen zeggen. Ja, dan zullen ze wel 'de griep' bedoelen. Maar dat is nou net niet waar Mark last van heeft. Hij heeft zo'n pijn in zijn benen dat hij er misselijk van wordt. Het kan hoor, dat hij een virusje onder de leden heeft, maar daar is hij op dit moment niet echt ziek van. Dan zou hij toch lustelozer zijn, moe op bed liggen, meer tijd op de WC bivakkeren en verliefd zijn op de emmer!? Nee, we hebben hier te maken met het begin van een slechte periode.

Nu heeft het weer ook een omslag gemaakt. Sinds vorige week is het vochtiger en kouder geworden. Zou dat er dan toch mee te maken hebben? Na 7 jaar zelfstudie denk ik van wel. Wetenschappelijk is het niet onderbouwd. Nee, dat zal wel, maar ik herken het wel als een patroon.

Hoe lang gaat het (deze keer) duren? Misschien wel een week of drie. Ik calculeer het alvast in dat hij wat extra zorg nodig heeft. Dat hij misschien wel elke dag wil proberen om naar school te gaan en dus mama als taxi gaat rijden (want met een rolstoel in de bus .....). En dat is inderdaad wel even pittig, maar niet erg. Die pijn, dát is erg.

Mark ligt nu in een warm bad om zijn spieren te ontlasten (ook zijn armspieren verliezen weer wat kracht). Straks even lekker zijn benen masseren en een kopje soep voor hem maken. Dat is dan wel fijn. Maar o .... hoe baalt hij hiervan. Hij mist schoollessen .... dus de uitleg .... dus kan hij zijn huiswerk niet naar behoren maken. En dáár baalt hij flink van.

Maar nu eerst: soep en masseren!

Anja